Brak informacji na PUE ZUS o kwarantannie – kiedy pracownik ma dostarczyć oświadczenie
Pytanie: Prosiłabym o wyjaśnienie, w jakim czasie pracownik powinien dostarczyć stosowne oświadczenie w przypadku gdy nie został ujęty w tabeli na PUE ZUS?
Brak informacji na PUE ZUS o kwarantannie dziecka pracownika – co należy zrobić
Pytanie: Czy w razie braku informacji na PUE ZUS o objęciu kwarantanną/izolacją jego dziecka oświadczenie pracownika powinno być potwierdzone w sanepidzie?
Pracownik na kwarantannie – na jakiej podstawie wypłacić świadczenia chorobowe
Pytanie: Dziecko naszego pracownika miało kontakt z nauczycielką chorą na COVID-19. Zostało wysłane z rodziną na kwarantannę. Na jakiej podstawie mogę wypłacić zasiłek chorobowy, jeżeli nie otrzymali oni decyzji sanepidu?
COVID-19 wśród pracowników – zalecenia Głównego Inspektoratu Pracy i Głównego Inspektoratu Sanitarnego
Jak powinien zachować się pracodawca, którego pracownik zachorował na COVID-19? Czy może albo musi poinformować o tym resztę załogi czy jedynie sanepid? Czy na taką okoliczność powinien przygotować i wdrożyć specjalne procedury? Jak przepisy BHP mają się w takiej sytuacji do ochrony prywatności i danych osobowych zakażonego pracownika?
Tarcza antykryzysowa – co warto sprawdzić w dokumentach, aby ZUS tego nie zakwestionował
Cały czas kraj zmaga się z epidemią koronawirusa, a przedsiębiorcy z jej ekonomicznymi skutkami. Wielu z nich mogło skorzystać ze wsparcia ze strony państwa, głównie finansowego. Chodzi tu głównie o zwolnienie z konieczności opłacania składek, odroczenie terminu ich płatności, świadczenia postojowe (dla zleceniobiorców). Wdrożenie tych nowych rozwiązań spowodowało, że płatnicy składek mieli i nadal mają wiele problemów z interpretacją niektórych zapisów ustawy. To zaś może powodować powstawanie poważnych problemów w przypadku popełnienia błędów. Niestety, pojawiały się także przypadki próby uzyskania wsparcia, dofinansowania w wyniku – nazwijmy to delikatnie – naginania przepisów. Warto zapoznać się ze zgłaszanymi do ZUS wątpliwościami i poznać ich rozwiązanie, aby móc samodzielnie, przed ewentualną kontrolą, dokonać analizy sporządzanych wniosków oraz dokumentów, oświadczeń, które umożliwiły uzyskanie wsparcia i w przypadku ewentualnego popełnienia błędu – naprawić go samodzielnie.
Obniżka etatu w związku z COVID-19 nie wpływa na podstawę zasiłkową – korzystne zmiany od 9 października
Przepisy, które zmieniają zasady ustalania podstawy wymiaru zasiłków w sytuacji zastosowania rozwiązań przewidzianych w tarczy antykryzysowej, polegających na obniżeniu etatu, już obowiązują. Chodzi w nich o zniwelowanie negatywnych skutków obniżenia etatu związanych z pobieraniem zasiłków, m.in. macierzyńskich.
Informację o kwarantannie lub izolacji domowej pracodawcy otrzymają z ZUS
Płatnicy składek i ubezpieczeni mają już dostęp do danych o kwarantannie lub izolacji domowej na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Są one podstawą do wypłaty zasiłków chorobowych.
COVID w firmie. Instrukcje postępowania dla pracodawcy i pracownika
Jeżeli u pracownika zostanie zostanie stwierdzona obecność wirusa COVID, pracodawca powinien podjąć określone kroki. Również pracownik powinien wiedzieć, co należy dom jego obowiązków w takim przypadku. Sprawdź, instrukcję postępowania dla pracodawcy i pracownika.
Podejrzenie lub potwierdzenie zakażenia koronawirusem u pracownika – instrukcja dla pracodawcy
Pracodawcy często nie są pewni, jakie działania powinni podjąć w przypadku, gdy u jednego z pracowników pojawiły się objawy zarażenia koronawirusem lub jeśli zostanie potwierdzone, że pracownik został zarażony. Warto skorzystać z instrukcji, aby wiedzieć, jak krok po kroku postępować w takiej sytuacji.
- « pierwsza
- «
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- »
- ostatnia »