WYDANIE ONLINE

Nie zawsze jeden pracownik oznacza w jednym miesiącu tylko jeden raport rozliczeniowy. Dość często jednego pracownika wykazujemy w dwóch raportach lub nawet w większej liczbie imiennych raportów miesięcznych. Zwykle taki zestaw składa się z raportu składkowego oraz raportu świadczeniowego. W pierwszym rozliczamy należne składki, w drugim wykazujemy przerwę w ich opłacaniu z danego tytułu i ewentualnie wypłacone pracownikowi świadczenie albo świadczenia chorobowe. Czasami jednego pracownika musimy uwzględnić w kilku raportach tego samego rodzaju.

czytaj więcej »

W prawie pracy śmierć pracownika powoduje wygaśnięcie stosunku pracy łączącego pracodawcę z pracownikiem. Pracodawca w takim przypadku ma obowiązek rozliczenia się z rodziną bądź innymi osobami uprawnionymi do świadczeń po zmarłym pracowniku. Przypomnijmy, że w razie śmierci pracownika pracodawca musi się liczyć z wypłatą: wynagrodzenia za pracę po zmarłym pracowniku – za przepracowaną część miesiąca, zasiłków z ubezpieczenia chorobowego, ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy, odprawy pośmiertnej. Powstaje pytanie, jakie obowiązki podatkowe i składkowe ma wtedy pracodawca.

czytaj więcej »