Świadczenia po zmarłym pracowniku – co z oskładkowaniem i opodatkowaniem

W prawie pracy śmierć pracownika powoduje wygaśnięcie stosunku pracy łączącego pracodawcę z pracownikiem. Pracodawca w takim przypadku ma obowiązek rozliczenia się z rodziną bądź innymi osobami uprawnionymi do świadczeń po zmarłym pracowniku. Przypomnijmy, że w razie śmierci pracownika pracodawca musi się liczyć z wypłatą:

  • wynagrodzenia za pracę po zmarłym pracowniku – za przepracowaną część miesiąca,
  • zasiłków z ubezpieczenia chorobowego,
  • ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy,
  • odprawy pośmiertnej.

Powstaje pytanie, jakie obowiązki podatkowe i składkowe ma wtedy pracodawca.

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Ubezpieczenia społeczne w praktyce
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Ubezpieczenia społeczne w praktyce

ZOBACZ OFERTĘ