Umowa zlecenia osoby z działalnością gospodarczą – jak rozliczać składki ZUS i podatek
Pytanie: Chciałabym zapytać o umowę zlecenia z osobą, która ma własną działalność gospodarczą. Osoba ta chciałaby podpisać umowę zlecenia, ale na siebie, np. Jan Kowalski. Nie chce, aby umowa była zawarta między firmą X a firmą. Wysokość wynagrodzenia z umowy zlecenia będzie wyższa niż minimalne wynagrodzenie za pracę. Co ze składkami ZUS z takiej umowy? Czy powstanie obowiązek opłacenia tylko składki zdrowotnej i podatku, czy umowa powinna być w pełni oskładkowana? Czy ta osoba może podpisać umowę zlecenia na siebie, np. Jan Kowalski, gdy zakres działalności gospodarczej pokrywa się zakresem obowiązków we wspomnianej umowie zlecenia?
Pytanie: Chciałabym zapytać o umowę zlecenia z osobą, która ma własną działalność gospodarczą. Osoba ta chciałaby podpisać umowę zlecenia, ale na siebie, np. Jan Kowalski. Nie chce, aby umowa była zawarta między firmą X a firmą. Wysokość wynagrodzenia z umowy zlecenia będzie wyższa niż minimalne wynagrodzenie za pracę. Co ze składkami ZUS z takiej umowy? Czy powstanie obowiązek opłacenia tylko składki zdrowotnej i podatku, czy umowa powinna być w pełni oskładkowana? Czy ta osoba może podpisać umowę zlecenia na siebie, np. Jan Kowalski, gdy zakres działalności gospodarczej pokrywa się zakresem obowiązków we wspomnianej umowie zlecenia?
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Ubezpieczenia społeczne w praktyce
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Ubezpieczenia społeczne w praktyce