Rozliczenia ze zleceniobiorcą – po jakim czasie zwrócić zleceniobiorcy nadpłacone za niego składki
Na podstawie umowy zlecenia zatrudniamy zleceniobiorców. Z reguły zgłaszamy ich do obowiązkowych ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego. Zdarza się, że po pewnym czasie ZUS informuje nas, że dany zleceniobiorca podlega tylko ubezpieczeniu zdrowotnemu. Na tej podstawie składamy korektę dokumentów rozliczeniowych. Po jakim czasie powinniśmy zwrócić zleceniobiorcy składki finansowane z jego środków? Czy kwestia rozliczeń między płatnikiem a zleceniobiorcą jest przedmiotem kontroli ZUS i PIP? Czy możemy zostać ukarani za to, że takie zwroty robimy z opóźnieniem?
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Ubezpieczenia społeczne w praktyce
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Ubezpieczenia społeczne w praktyce