Zasiłki w razie choroby i macierzyństwa prowadzących działalność  

Każda osoba prowadząca pozarolniczą działalność gospodarczą, z dniem jej rozpoczęcia ma obowiązek zgłoszenia tej działalności w ZUS. Nie dotyczy to jedynie tzw. działalności nieewidencjonowanej, która nie wymaga takiego zgłoszenia. Zgłoszenie działalności w ZUS wiąże się z koniecznością m.in. zgłoszenia się przedsiębiorcy do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego. Kolejnym obowiązkiem jest opłacanie składek na poszczególne ubezpieczenia, w zależności od schematu podlegania ubezpieczeniom. Jakie świadczenia może otrzymać z ZUS przedsiębiorca, który zgłosił się do ubezpieczeń społecznych, w tym do ubezpieczenia chorobowego? Komu i w jakiej wysokości te świadczenia przysługują? Jakie dokumenty są konieczne do wypłaty? Szczegółowe wyjaśnienia z najdziemy w artykule.

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Ubezpieczenia społeczne w praktyce
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Ubezpieczenia społeczne w praktyce

ZOBACZ OFERTĘ