Zasiłki dla pracowników tymczasowych – zasady i wyliczenia

Jedną z form zatrudniania pracowników jest zatrudnienie tymczasowe na tzw. zastępstwo. Pracowników tymczasowych, zastępujących pracowników etatowych, zatrudniają agencje pracy tymczasowej, które są dla nich pracodawcami. Pracownicy tymczasowi są zatrudniani na podstawie umowy o pracę na czas określony lub na czas wykonania określonej pracy. Pracownikom tym przysługują wszystkie świadczenia z ubezpieczenia z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa. Trzeba pamiętać, że stosuje się do nich zasady określone dla pozostałych ubezpieczonych będących pracownikami, jednak z pewnymi wyjątkami. W tekście przedstawimy zasady ogólne dotyczące okresu wyczekiwania na prawo do świadczeń z tytułu choroby oraz podstawy wymiaru tych świadczeń ze szczególnym uwzględnieniem podobieństwa i różnic dotyczących pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i zatrudnionych na podstawie umowy o pracę tymczasową.

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Ubezpieczenia społeczne w praktyce
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Ubezpieczenia społeczne w praktyce

ZOBACZ OFERTĘ