Błędne oświadczenie zleceniobiorcy dla celów ubezpieczeń społecznych – jak poradzić sobie z konsekwencjami

Dość często zdarzają się takie sytuacje, że Zakład Ubezpieczeń Społecznych przeprowadzając u płatnika składek kontrolę, znajduje nieprawidłowości w zakresie zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych zleceniobiorców, które wynikają z błędnego oświadczenia złożonego przez zleceniobiorcę. Wskutek tego powstaje niedopłata składek. W wyniku kontroli ZUS zobowiązuje płatnika do opłacenia zaległych składek i dokonania odpowiednich korekt dokumentów. Sprawdźmy, co zrobić, aby unikać takich przypadków, czyli m.in. to, jak powinno wyglądać oświadczenie składane przez zleceniobiorcę.

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Ubezpieczenia społeczne w praktyce
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Ubezpieczenia społeczne w praktyce

ZOBACZ OFERTĘ