Druk ZUS ERP-7: jak prawidłowo go sporządzić

Zaświadczenie ZUS ERP-7 potwierdza okres zatrudnienia pracownika oraz osiągane przez niego zarobki w danym zakładzie pracy. Formularz ten wystawia pracodawca swoim aktualnym, a także byłym pracownikom. Zastąpił on druk RP-7 – Zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu. ERP-7 podobnie, jak RP-7, wystawia się na wniosek pracownika lub byłego pracownika, który potrzebuje tego druku do uzyskania w ZUS emerytury lub renty. Nowy druk w porównaniu do Rp-7 jest bardziej przejrzysty. Jednak w nim pracodawca musi podać więcej informacji niż wcześniej na druku Rp-7, np. o okresach zatrudnienia w niepełnym wymiarze pracy – w druku Rp-7 należało wykazać tylko ostatni wymiar czasu pracy.

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Ubezpieczenia społeczne w praktyce
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Ubezpieczenia społeczne w praktyce

ZOBACZ OFERTĘ