Likwidacja pracodawcy a problem z drukiem ZAS-3

Pracodawcy, którzy ogłaszają likwidację przedsiębiorstwa i wyrejestrowują się z CEiDG (lub KRS) nie są zainteresowani przygotowywaniem dokumentów dla byłych pracowników. Z kolei pracownicy bardzo często już po zakończeniu działalności usiłują uzyskać dokumenty ZAS-3 w związku z okresem zatrudnienia i podlegania ubezpieczeniom w okresie sprzed likwidacji. Stanowią one bowiem podstawę do wypłat ubezpieczeniowych, potwierdzają obowiązek rozliczeń składek po stronie likwidowanego przedsiębiorcy (płatnika). Roszczenie o ZAS-3 jest szczególnie częste, gdy likwidacja następuje w okresie pobierania zasiłku chorobowego, wynagrodzenia chorobowego albo w okresie pobierania innych świadczeń w razie choroby lub macierzyństwa. Co ważne, bez ZAS-3 organ ZUS nie podejmie się wypłaty należnego zasiłku.

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Ubezpieczenia społeczne w praktyce
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Ubezpieczenia społeczne w praktyce

ZOBACZ OFERTĘ