WYDANIE ONLINE

Dość często zdarzają się takie sytuacje, że Zakład Ubezpieczeń Społecznych przeprowadzając u płatnika składek kontrolę, znajduje nieprawidłowości w zakresie zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych zleceniobiorców, które wynikają z błędnego oświadczenia złożonego przez zleceniobiorcę. Wskutek tego powstaje niedopłata składek. W wyniku kontroli ZUS zobowiązuje płatnika do opłacenia zaległych składek i dokonania odpowiednich korekt dokumentów. Sprawdźmy, co zrobić, aby unikać takich przypadków, czyli m.in. to, jak powinno wyglądać oświadczenie składane przez zleceniobiorcę.

czytaj więcej »

Pytanie: Jeden z naszych pracowników wygrał sprawę w sądzie i musimy wypłacić mu wynagrodzenie za godziny nadliczbowe przepracowane w roku ubiegłym wraz z odsetkami. Czy od wypłaconej kwoty powinniśmy naliczyć składki?  

czytaj więcej »

Pytanie: Mamy pytanie dotyczące tego, czy powinniśmy przeliczyć podstawę wymiaru zasiłku chorobowego, jeżeli między niezdolnościami do pracy była półtoramiesięczna przerwa, w czasie której pracownik otrzymał podwyżkę?

czytaj więcej »

Każdy z płatników wielokrotnie przygotowuje korekty w dokumentach przekazywanych do ZUS. Wiemy z doświadczenia, że nie zawsze jest to proste zadanie, tym bardziej, że zdarzają się sytuacje, gdy w programie Płatnik pojawia się informacja – komunikat – o błędzie krytycznym uniemożliwiającym wysyłkę dokumentów. Dlatego sprawdźmy, jakie błędy pojawiają się najczęściej i jak sobie z nimi poradzić, żeby bez problemu wysłać dokumenty do ZUS.

czytaj więcej »

Pytanie: Przyznaliśmy pracownicy dodatek funkcyjny w stałej miesięcznej kwocie wynoszącej 550 zł. Czy powinniśmy uwzględnić go w podstawie wymiaru składek?

czytaj więcej »